Com tractar les infeccions de fongs i mol·luscs

Durant l’estiu resulta més fàcil contraure infeccions a la pell en forma de fongs i mol·luscs. La calor, la humitat i les altres temperatures són la combinació ideal perquè aparegui aquest tipus d’infecció, ja que quan estem a la piscina o tornem de la platja hi ha les condicions idònies perquè això passi. A més, sol ser força comú entre els nens.

Infeccions de fongs i mol·luscs

Els fongs i els mol·luscs són una infecció viral cutània que causa unes marques a la pell, com si es tractés d’una erupció, que poden mesurar entre 2 i 5 mm. És una infecció benigna però força contagiosa, per aquest motiu s’han de prendre mesures per evitar que es contagiï a altres parts del cos i a altres persones. Solen aparèixer a la cara, pit, tronc, braços i cames i, de manera massiva, en els plecs com les aixelles i engonals.

Com tractar les infeccions de fongs i mol·luscs (2)

Com podem prevenir l’aparició i els contagis d’infeccions de fongs i mol·luscs?

El més important és evitar l’excessiva sudoració i l’accés d’humitat a zones delicades, així evitarem tenir-ne.

Si ja en tenim i volem evitar que es propaguin pel cos, es recomana que no rascar-los ni ens els toquem, ja que el rascat pot afavorir que n’apareguin a altres zones del cos.
I per evitar el contagi, cal recordar que es traspassen amb el contacte directe amb la pell. Per aquest motiu, cal evitar compartir tovalloles al bany, banyar-se a la mateixa banyera o piscina i mantenir el contacta pell amb pell.

Si es toquen o es manipulen, cal que després ens rentem bé les mans.

Quin és el millor tractament per les infeccions de mol·luscs?

Hi ha diversos tractaments per tractar al mol·lusc i el més adequat dependrà de cada cas concret, per això et recomanem que, si en tens, ens vinguis a veure a la farmàcia. Així et podrem aconsellar sobre quin és el millor tractament segons el teu tipus de pell i el tipus d’infecció.

Ara bé, els tractaments més comuns són l’aplicació de pomades que es posen directament sobre els mol·luscs i els eliminen. També, tingues en compte que els mol·luscs es curen sense deixar cap tipus de marca ni cicatriu.